12 september 2018
Karel V, 18.00 uur

Lezing over de ontwikkelingen van Boom Kollektief naar Boom Communicatie tot Boom Strategie door Joop Maas (adj.directeur Boom Strategie). En hoe Boom nu in de Nederlandse markt staat met wat voorbeelden van klanten en wat daarvoor aan campagnes ontwikkeld is.

Door de jaren evolueerden Boom Kolllektief van een creatief bureau naar een full service communicatiebureau. Door het groeiende aantal klanten met een bovenregionale scope werd de noodzaak van een uitvalsbasis buiten Zeeland groter. Boom breidde in enkele jaren uit naar in totaal vijf regionale vestigingen in het zuiden en midden van Nederland, zodat er korte lijnen met de opdrachtgevers konden worden gegarandeerd en het werkgebied groter werd. De naam werd aangescherpt naar ‘BOOM Communicatie’. Dankzij de hoge klanttevredenheid (en de hiermee verbonden klantloyaliteit) zijn er steeds meer opdrachtgevers bij gekomen, met steeds grotere, complexere projecten. Klanten zijn o.a. Lexus, Maxxton, Eaton, Bison, Huhu, Synergo, NVRA, tal van ministeries en overheidsinstellingen, de Belastingdienst, UWV, veel zorginstellingen en onderwijsinstellingen. Kortom, teveel om op te noemen.

Het 25-jarig bestaan dit jaar was een mooie aanleiding de naam te wijzigen van ‘BOOM Communicatie’ naar het korte en krachtige ‘BOOM’, met als onderschrift ‘strategie en communicatie’. Een naam die verwijst naar de afkomst én past bij de strategische rol die Boom nu vervult voor haar klanten.