26 februari 2020
Gebr. Spijkerstraat 1, Goes, 11.00 uur

26 febr. 11.00 uur Excursie Meatless o.l.v. Jos Huverse Goes
Daarna de lunch bij van der Valk. in Goes.

Aan-/afmelden voor maandag 24 februari 2020, 12.00 uur via oosterschelde@lions.nl of via de LionsNL-app.

Het idee van Meatless is in 2003 ontstaan

Binnen het vleesverwerkend bedrijf werd de directie begin deze eeuw zich bewust van het feit dat de wereld veranderde.
Men ging op zoek naar een innovatief product waarmee kon worden gereageerd op toekomstige marktontwikkelingen. In 2005 werd de sprong gewaagd en is gestart met een productiebedrijf met een jaarlijkse capaciteit van 1500 ton. De productielijn wordt gebouwd in een gebouw naast de bestaande vleesverwerkende fabriek. Dat was de echte start van Meatless als bedrijf en als product.

Meatless start in 2006 zonder omzet, maar het duurt niet lang voordat verschillende grotere fabrikanten van vegetarische producten geïnteresseerd raken in het testen van het product. Meatless richt zich op de ontwikkeling en levering van halffabrikaten en technische knowhow aan de nationale en internationale voedingsindustrie. Al snel gaan de eerste klanten voorlopig de innovatieve producten gebruiken die door Meatless zijn ontwikkeld.

In 2007 werd de vleesverwerkende branche verkocht en nu richt men zich op het ontwikkelen en produceren van plantaardige grondstoffen.
Sinds 2010 heeft Meatless een jaarlijkse groei van meer dan 20% laten zien en het assortiment is uitgebreid tot het huidige assortiment met meer dan twintig verschillende rassen. De producten worden geleverd in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. De productiecapaciteit wordt regelmatig aangepast aan de toegenomen jaarlijkse vraag.