22 januari 2020
Schuverweg 2 (aan de Nansenbaan), Goes, 11.00 uur

Je bericht van aanwezigheid of verhindering vóór maandag 20 januari, 12.00 uur via oosterschelde@lions.nl of de LionsNL app.

22 januari om 11 uur uitnodiging brengen we een bezoek aan het hoofdkantoor van Roompot Vakanties aan de Nansenbaan in Goes.
Daarna lunchen we om ca. 13.00 uur bij Van der Valk, Goes.

Het nieuwe hoofdkantoor van Roompot Vakanties is op 3 juni 2019 officieel in gebruik genomen. Er werken bijna 400 personeelsleden in het gebouw aan de Nansenbaan in Goes.

70 procent groei

Met z’n achttien meter hoogte is het nieuwe hoofdgebouw één van de blikvangers op De Poel. Dit nieuwe bedrijventerrein werd door Elsevier Weekblad een ‘economische toplocatie’ genoemd. Het gebied ligt naast de A58, waar dagelijks ruim 60.000 mensen langsrijden.

Nederlands grootste aanbieder van vakanties is verhuisd naar de nieuwe locatie om de personeelsgroei op te vangen. Het aantal werknemers op het hoofdkantoor groeide in vijf jaar tijd met 70 procent van 224 in 2014 naar 381 in 2019.

Duurzaam

Het nieuwe pand is ontworpen door RoosRos Architecten en is zo duurzaam mogelijk gebouwd. Zo wordt onder andere warmte teruggewonnen door middel van ventilatie, zonnepanelen en de deels zon-regulerende beglazing.

Trendy groeilocatie

Het nieuwe kantoor is een zogeheten ‘open space office’ met panorama-uitzicht door de langgerekte raamstroken. Daarnaast heeft het pand een dakterras. Het ontwerp bestaat uit twee delen: het daadwerkelijke kantoor met vijf verdiepingen en een naastgelegen tweede gebouw voor het logistieke centrum

Weg uit Kamperland

Met de verhuizing verlaat het hoofdkantoor de plek waar het 54 jaar geleden allemaal begon. In 1965 opende de familie Kortekaas een eenvoudige camping in Kamperland en noemde die Roompot, naar een nabijgelegen vaargeul in de Oosterschelde. Schoonzoon Henk van Koeveringe, toen nog leraar op een basisschool, sprong in de vakanties bij door onder andere friet te bakken in het campingrestaurant. Ondertussen zorgde hij er ook voor dat de camping kon groeien en opende hij nieuwe locaties. Uiteindelijk stapte hij ook fulltime in het familiebedrijf, dat uitgroeide tot nationaal marktleider met 200 vakantieparken en een internationaal aanbod in Duitsland, België, Frankrijk en Denemarken.

Roompot Vakanties heeft haar vakantiepark activiteiten de afgelopen jaren uitgebreid met andere diensten, waaronder vastgoedbeheer en speciale zorgvoorzieningen waaronder nierdialyse en zorg ter plaatse om zorgbehoevenden de mogelijkheid te geven van hun verdiende vakantie te genieten.

Roompot Vakanties is nu leidende aanbieder van vakantieparken en actief in het management en de exploitatie van bungalowparken en campings. Roompot Vakanties biedt haar trouwe gasten aantrekkelijke vakantiebestemmingen in Nederland en Duitsland, zowel aan de kust als in het bos. Er is een sterke aanwezigheid van parken in de provincie Zeeland, en een gevarieerd aanbod aan vakantieparken in een aantrekkelijke natuurlijke omgeving in het binnenland.

Momenteel heeft Roompot Vakanties circa 200 bungalowparken en 23 campings in haar aanbod. De vakantieparken bieden een ruime keuze aan accommodaties met luxe bungalows, chalets, white camp cottages, familie villa's, landhuizen, kampeerplaatsen en appartementen met verschillende sub merken. De vakantieparken zijn goed gefaciliteerd met onder meer zwembaden, bowlingbanen, sportfaciliteiten en restaurants.